Regulamin

REGULAMIN KLUBU
1.1. Niniejszy regulamin (dalej: "Regulamin") określa zasady korzystania z usług Osiedlówka Siłownia & Dietetyka

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

Siłownia (dalej: "Klub"), ul. Barkocińska 15, 03-543 Warszawa, 

NIP: 8371711490

REGON: 526452663

(zwana dalej: "Firmą").

1.2. Każda osoba, która przebywa na terenie Klubu musi posiadać ważny karnet.

W przypadku nieposiadania karnetu jest zmuszona opuścić Klub w trybie natychmiastowym. Każdy karnet określa precyzyjnie czas oraz personalia osoby uprawnionej do przebywania na terenie Klubu w wybranych terminach, na określonych w Regulaminie zasadach. Nie można przebywać w Klubie poza wyznaczonymi warunkami.

1.3. Personel Klubu uprawniony jest do kontroli tożsamości osoby korzystającej z Klubu w celu weryfikacji uprawnień do korzystania z usług Klubu.

1.4. Osoba korzystająca z usług Klubu zwana będzie daje: "Uczestnikiem"

§2 OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA Z KLUBU

2.1. Z usług Klubu korzystać mogą:

a. Osoby pełnoletnie,
b. Osoby, które ukończyły 13 lat, a nie ukończyły 16 lat, mogą korzystać z usług Klubu wyłącznie w obecności przedstawiciela ustawowego (pełnoletniego rodzica/opiekuna prawnego),
c. Osoby, które ukończyły 16 lat, a nie ukończyły 18 lat, mogą korzystać z usług Klubu w obecności przedstawiciela ustawowego (pełnoletniego rodzica/opiekuna prawnego) lub po wyrażeniu przez przedstawiciela ustawowego (pełnoletniego rodzica/opiekuna prawnego) pisemnej zgody na samodzielne korzystanie z usług Klubu. W przypadku wątpliwości co do autentyczności oświadczenia o wyrażeniu zgody przez przedstawiciela ustawowego (opiekuna prawnego/pełnoletniego rodzica) personel klubu, może zażądać złożenia tego oświadczenia w Klubie, w obecności przedstawiciela ustawowego (pełnoletniego rodzica/opiekuna prawnego) i personelu klubu.
2.2 Otrzymanie karnetu jest równoznaczne z wykupieniem jednorazowego wejścia lub wybranego karnetu – zgodnie z obowiązującym cennikiem, podpisaniem akceptacji regulaminu przez Uczestnika, który otrzymał oświadczenie wraz z kartą zdrowia. Uczestnik, który korzysta z Klubu lub przystępuje do zajęć deklaruje, iż przeczytał, zaakceptował jak również podpisał regulamin bez zastrzeżeń i nie deklarował zmian w zapisach.
a. Uczestnicy podpisują przy zakupie karnetu oświadczenie akceptacji regulaminu oraz kartę zdrowia, które potwierdzają stan faktyczny i stanowią odrębną deklarację. 

b. Uczestnik zobowiązuje się do niezwłocznego informowania Klubu o zmianie danych osobowych. 

c. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania. Podpisanie oświadczenia o przeczytaniu i akceptacji regulaminu uznane zostaje jako świadoma zgoda na powyższe zapisy i uznane za obowiązujące obydwie strony.

d. Regulamin ma również charakter oświadczenia obydwu stron i jest oparty o zasadę indywidualnego uzgodnienia obydwu stron.

2.3. Personel Klubu ma prawo nie wpuścić Uczestnika do Klubu na zajęcia, których wcześniej nie opłacił:

Personel Klubu ma prawo zdecydować o niewpuszczeniu na teren Klubu lub niedopuszczeniu do zajęć dowolnej osoby bez podania przyczyny, jeśli uznają, że wpływa to na bezpieczeństwo lub komfort pozostałych Uczestników.

Personel Klubu może podjąć taką decyzję w dowolnym momencie prowadzenia zajęć czy przebywania Uczestnika na zajęciach.

2.4. Klub informuje, iż przedmiotem usługi jest możliwość skorzystania z doświadczenia trenera oraz sprzętu znajdującego się na siłowni. 

2.5. Klub nie oferuje swoim klientom ćwiczenia z wykorzystaniem muzyki na zajęciach. Obecność muzyki lub jej brak w żadnym stopniu nie jest elementem usługi, a Uczestnik deklaruje, że muzyka lub jej brak nie wpływa na decyzję o zakupie karnetu, jednocześnie został poinformowany, że część pracowników słucha utworów dla poprawy własnego nastroju. Uczestnik taką deklarację składa, podpisując oświadczenie znajomości i akceptacji regulaminu lub umowę.

2.6. Klient oświadcza, że odtwarzanie jakichkolwiek utworów muzycznych w Klubie nie wpływa na jego decyzję zakupową.

2.7. Z tytułu świadczenia przez Klub usług, Klient zobowiązany jest uiszczać na rzecz Osiedlówka Siłownia & Dietetyka miesięczną opłatę za przynależność do Klubu stosownie do cennika dostępnego w recepcji Klubu lub dostępnego na stronie osiedlówka.pl

2.8. Klient zobowiązany jest do ponoszenia całości kwoty za miesiąc, niezależnie od pojedynczych nieobecności na zajęciach, gdyż opłata jest za przynależność do Klubu. 

§3 Siłownia, zajęcia grupowe i treningi personalne

3.1. W trakcie korzystania z siłowni Uczestnik zobowiązany jest stosować się do zaleceń i wskazówek personelu Klubu, a w szczególności do zaleceń instruktora lub trenera.

3.2. Podczas ćwiczeń z wykorzystanie sprzętu znajdującego się w Klubie, Uczestnik jest zobowiązany do korzystania z ręcznika umieszczonego na sprzęcie z którego korzysta.

3.3. Opłatę za trening personalny Uczestnik jest zobowiązany uiścić z góry, najpóźniej w chwili rozpoczęcia treningu, zgodnie z obowiązującym cennikiem lub po wykorzystanym pakiecie treningowym zgodnie z wcześniejszymi indywidualnymi ustaleniami.

3.4. Trening personalny może zostać odwołany bez żadnych konsekwencji przez Uczestnika z 24 godzinnym wyprzedzeniem.

3.5. Trening odwołany przez Uczestnika z wyprzedzeniem, o którym mowa w punkcie 3.3 niniejszego Regulaminu będzie przeprowadzony w innym terminie dogodnym dla obu stron.

3.6. Trener zastrzega sobie prawo do odwołania lub przesunięcia treningów w terminie wskazanym w punkcie 3.4 niniejszego Regulaminu.

3.7. Jeżeli Trener odwołuje trening, wówczas zobowiązuje się do przeprowadzenia treningu w innym terminie, dogodnym dla obu stron.

3.8. Nie dopuszcza się możliwości cesji treningów personalnych na osoby trzecie.

3.9. Uczestnik i Trener zobowiązują się do punktualnego stawienia się na umówiony termin treningu.

3.10. W przypadku spóźnienia Uczestnika czas treningu będzie krótszy o czas spóźnienia. W przypadku spóźnienia Trenera, Trener ma obowiązek wykonać trening w pełnym wymiarze czasu określonym w zawartej umowie.

§4 BEZPIECZEŃSTWO

4.1. Osiedlówka Siłownia & Dietetyka informuje, iż dochowa wszelkiej staranności w celu maksymalnego zabezpieczenia klienta Klubu. Jednocześnie Uczestnik deklaruje, iż nie będzie rościł sobie prawa do odszkodowania i zadośćuczynienia w przypadku doznania kontuzji lub uszczerbku na zdrowiu, który został doznany w wyniku niedostosowania się do poleceń i uwag instruktora lub korzystania ze sprzętu w sposób niezgodny z instrukcją. Uczestnik taką, szczegółową deklarację składa, podpisując oświadczenie zdrowotne oraz oświadczenie znajomości akceptacji regulaminu.

4.2. Teren Klubu jest w pełni terenem prywatnym i nie jest przestrzenią publiczną ani nie jest miejscem ogólnodostępnym. Na terenie Klubu znajdować się mogą tylko określone osoby, w określonych godzinach i spełniające określone kryteria wynikające z niniejszego regulaminu. Nie jest dozwolone, by osoby postronne bez względu na reprezentowany podmiot mogły swobodnie poruszać się po terenie placówki. Każda próba zakłócenia pracy trenerów lub administracji będzie skutkowała wezwaniem odpowiednich służb pod zarzutem utrudniania pracy oraz nękania. Każdorazowo będzie nakładana również kara dla osób postronnych utrudniających pracę, w skali godzinowej stawki względem dziennego obrotu Klubu jako zadośćuczynienie za zakłócanie poprawnej pracy placówki i brakiem możliwości wykonywania swojej pracy.

4.3. Klub informuje, iż dochowa wszelkiej staranności w celu maksymalnego zabezpieczenia miejsca prowadzenia zajęć. Zastrzega się, by nie pozostawiać wartościowych rzeczy bez nadzoru i schować je do szafki zamykanej na kłódkę, w celu zminimalizowania ryzyka kradzieży oraz zgubienia cennych rzeczy. Uczestnik deklaruje, że nie będzie rościł sobie prawa do odszkodowania w przypadku, gdy kradzież, uszkodzenie lub zaginięcie pozostawionych na terenie placówki rzeczy nastąpi w momencie, gdy nie dochował szczególnej staranności w celu ich zabezpieczenia, mimo zaleceń ze strony Klubu. Uczestnik taką deklarację składa, podpisując oświadczenie znajomości i akceptacji regulaminu.

4.4. Osiedlówka Siłownia & Dietetyka informuje, że teren placówki jest monitorowany ze względów bezpieczeństwa. Przebywanie na terenie placówki jest skrupulatnie rejestrowane (audio i video) ze względów bezpieczeństwa za pomocą różnych środków (smartphone, tablet, kamera, rejestracja audio, telefon itp.). Ma to posłużyć w przypadku jakichkolwiek sporów prawnych jako materiał dowodowy. Rejestrowany jest jedynie teren holu na wypadek wtargnięcia osób niebędących naszymi klientami. Codzienna praca Klubu nie będzie rejestrowana, a materiały codziennie kasowane. Jest to działanie jedynie prewencyjne w trosce o najwyższą jakość świadczonych usług. Jeśli nie wyrażasz zgody na nagrywanie, prosimy o opuszczenie placówki.

§5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

5.1. Ze względu na fakt, iż integralną częścią usługi może być również utrwalenie uczestnictwa klientów w zajęciach. Uczestnik zajęć oświadcza, że wyraża zgodę na używanie jego wizerunku w przypadku utrwalania zajęć podczas zajęć, warsztatów czy eventów, zarówno w postaci foto, jak i wideo i nie będzie rościł sobie praw majątkowych z powodu ich wykorzystania. Uczestnik zostanie każdorazowo poinformowany, jeśli na miejscu pojawi się osoba utrwalająca foto lub video. Na prośbę uczestnika zajęć każdorazowo Klub usunie zdjęcie lub wideo, na którym wypadł niekorzystnie. Zdjęcia będą publikowany tylko przez kanały należące lub powiązane z Klubem. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody na utrwalanie materiałów, prosimy nie pozować i usunąć się z przestrzeni zdjęcia lub video oraz poinformować o tym osobę wykonującą materiały w momencie jego powstawania, tak by mogła w odpowiednim czasie zareagować w przypadku np. zdjęć grupowych czy ujęć video, gdzie inni uczestnicy chcieliby zostać utrwaleni. Materiały są wykorzystywane do promocji zajęć oraz w celach marketingowych, ale też wielokrotnie są przedmiotem usługi, którą jest utrwalenie warsztatów, ćwiczeń czy relacja uczestnictwa danej osoby/ grupy osób w zajęciach, co jest ujęte w ofercie usługi lub oferowane słownie. Materiały nie będą wykorzystywane komercyjnie i nie będą przekazywane osobom trzecim. Materiały nie będą wykorzystywane i tworzone wbrew obowiązującym w Polsce przepisom.

5.2. Zabrania się rejestrowania, utrwalania i rozpowszechniania za pomocą foto, video czy ścieżki dźwiękowej z pobytu na terenie Klubu bez zgody organu odpowiedzialnego za takie zezwolenia. Każda próba utrwalenia pobytu na terenie Klubu, zajęć, wizerunku trenera czy innych uczestników zajęć zostanie bezwzględnie zgłaszana do organów

odpowiedzialnych za ochronę tych praw i kierowana na drogę sądową bez możliwości

polubownego rozwiązania sprawy.
5.3. W związku z rozporządzeniem Unijnym RODO informujemy, że informacje o tym w, jaki

sposób są przetwarzane Wasze dane, są dostępne tutaj: 

§6 SIŁA WYŻSZA

6.1. Przez Siłę Wyższą rozumie się zdarzenia pozostające poza kontrolą każdej ze Stron, których nie mogły one przewidzieć ani zapobiec, a które zakłócają lub uniemożliwiają realizację Umowy.

6.2. W przypadku zaistnienia Siły Wyższej, Strona, której taka okoliczność uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wywiązanie się z jej zobowiązań niezwłocznie nie później jednak niż w ciągu 7 dni, powiadomi drugą Stronę o takich okolicznościach i ich przyczynie.

6.3. W przypadku wystąpienia Siły Wyższej, placówka jest uprawniona do przejścia na tryb nauczania/prowadzenia zdalnego lub realizacji usługi w formie "zajęć online" do końca trwania umowy, co jest integralną częścią umowy pomiędzy Placówką i Klientem.

6.4. W przypadku, gdy Klient z obiektywnych względów nie ma możliwości korzystania z usługi na tożsamym poziomie, dopuszcza się możliwość zamrożenia usługi do czasu ustania Siły Wyższej, tym samym przedłużając czas trwania umowy o analogiczny okres zamrożenia, w którym usługa nie była świadczona.

6.5. Forma realizacji usługi po wystąpieniu Siły Wyższej zostanie przedstawiona Klientowi niezwłocznie po reorganizacji placówki i zapoznaniu się z aktualnymi wytycznymi odpowiednich służb wraz z nowo obowiązującym prawem oraz udostępniona za pośrednictwem dostępnych kanałów komunikacji z Klientem.

6.6. Klient będzie mógł zapoznać się z nowymi zasadami realizacji usługi oraz dokonać ich akceptacji w przypadku chęci kontynuowania usługi. W przypadku braku akceptacji w ciągu 7 dni od komunikatu dochodzi do automatycznego zamrożenia usługi do czasu ustania Siły Wyższej.

6.7. W przypadku akceptacji sposobu realizacji usługi placówka zobowiązuje się do zachowania najwyższego, obiektywnie możliwego w danej sytuacji poziomu realizacji usługi na wcześniej ustalonych zasadach cenowych. Poziom merytoryczny nie ulegnie zmianie, jedynie środki techniczne realizacji usługi zostaną dostosowane do aktualnej sytuacji w możliwie nieinwazyjny dla Klienta sposób.

6.8. Klient wyraża świadomie zgodę na zastosowanie wyżej opisanego trybu w sytuacji wystąpienia Siły Wyższej akceptując regulamin i nie wnosi do niego uwag.

§7 ODSTĄPIENIE I REKLAMACJA

7.1. Zamawiający, będący konsumentem może odstąpić od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, wysyłając oświadczenie Wykonawcy.

7.2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się w chwili podpisania Umowy.

7.3. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail: silowniaosiedlowka@gmail.com. Dane kontaktowe: nazwa, adres, e-mail Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej umowy oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta,

jednak nie jest to obowiązkowe.

7.4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w ust. 3 adres.

Wykonawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż

w terminie 14 dni.

7.5. Sprzedający ma obowiązek w terminie 14 dni rozpatrzyć reklamację klienta i

poinformować go o tym drogą mailową, pocztą tradycyjną lub telefonicznie.

§8 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

8.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.

8.2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z Usługodawcą.

Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Usługodawcą.

Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań

statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
8.3. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i

dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/4.